اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
دامین آتوریتی و پیچ آتوریتی، اصطلاح جدیدی درزمینهٔ سئو نیست. اولین بار کمپانی ساکن مانتین ویو بود که با استفاده از پیچ رنک به‌عنوان یکی از چندین عامل مؤثر بر رتبه‌بندی نتایج گوگل استفاده کرد.
دامین آتوریتی

دامین آتوریتی و پیچ آتوریتی، اصطلاح جدیدی درزمینهٔ سئو نیست. اولین بار کمپانی ساکن مانتین ویو بود که با استفاده از پیچ رنک به‌عنوان یکی از چندین عامل مؤثر بر رتبه‌بندی نتایج گوگل استفاده کرد این فاکتور که عددی بین ۱ تا ۱۰ است معیار مناسبی برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار سایت شما از دید بازدیدکنندگان بود. سپس گوگل به‌طور رسمی اعلام نمود که دیگر استفاده از PageRank برای انتخاب جایگاه سایت‌ها در صفحه نتایج جستجو استفاده نمی‌کند.

بعدازآن شرکت‌های مختلفی اقدام به طراحی نمونه شبیه به PageRank گوگل کردند؛ که شرکت MOZ (معتبرترین شرکت سئو و بهینه‌سازی سایت در دنیا) یکی از آن‌ها است. امتیازی که توسط MOZ به سایت‌ها داده می‌شود به‌عنوان ابزاری برای پیش‌بینی رتبه هر سایت در موتورهای جستجو محسوب می‌شود. دامین آتوریتی با اعدادی بین ۱ تا ۱۰۰ تعریف می‌گردد و هرچه برای یک سایت بزرگ‌تر باشد، نشان‌دهنده اعتبار بیشتر سایت است.

در این مقاله از مجله مای آپت به شما بیان خواهیم کرده که اعتبار دامنه چیست و چه تأثیری در سئو دارد؟

دامین آتوریتی (Domain Authority) یا اعتبار دامنه چیست؟

دامین آتوریتی، Domain Authority یا به‌اختصار DA یکی از پارامترهایی است که توسط شرکت ماز برای تحلیل و آنالیز سایت‌ها ارائه‌شده است درواقع معیاری برای بررسی قدرت و اعتبار دامنه یک سایت محسوب می‌شود.این پارامتر به‌صورت عددی بین ۱ تا ۱۰۰ نمایش داده می‌شود. این عدد هرچقدر بزرگ‌تر باشد، بیانگر اعتبار و ارزش بالاتر سایت نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو خواهد بود.
به‌طورکلی سایتی که اعتبار صفحه بالاتری دارد در مقایسه با رقبای خود می‌تواند جایگاه بهتری در صفحه نتایج جستجو کسب کند. ولی این نکته مهم را نیز به یاد داشته باشید که داشتن اعتبار دامنه بالاتر بیانگر سئوی بهتر نیست.

شرکت ماز در بیشتر مقالاتی که در ارتباط با DA منتشر می‌کند به این نکته اشاره می‌کند که Domain authority یک پارامتر نسبی به شمار می‌آید که برای مقایسه سایت‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.
بنابراین دامین آتوریتی را به‌عنوان یک فاکتور مطلق در نظر نگیرید. در حقیقت معیار ما گوگل است. الگوریتم‌های گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف را برای رتبه‌بندی سایت شما لحاظ می‌کنند درحالی‌که دامین آتوریتی MOZ حدود ۴۰ معیار را موردبررسی قرار می‌دهد.

پیچ آتوریتی (Page Authority) یا اعتبار صفحه چیست؟

Page Authority یا به‌اختصار PA قدرت و اعتبار یک صفحه منحصربه‌فرد از دامنه کلی از وب‌سایت را نشان می‌دهد. این پارامتر نیز مقادیر ۱ تا ۱۰۰ را به خود اختصاص می‌دهد. معمولاً صفحه اصلی سایت‌ها بالاترین PA رادارند.

  • domain authority مختص به اعتبار کل دامنه است.
  • page authority مختص اعتبار یک صفحه (یک لینک،URL) است.
  • دامین آتوریتی توسط مجموع پیچ آتوریتی صفحات سایت محاسبه می‌شود.

همیشه و همه جا با مای آپت همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

مای آپت اولین و پربازدیدترین سامانه جامع معرفی و رتبه بندی اشخاص، محصولات، خدمات و مراکز در قالب رسانه های دیجیتال فضای مجازی می باشد.

آخرین عناوین

مرجع تخصصی رسانه های دیجیتال

مای آپت | انتخاب درست؛ انتخاب من

صفحات اینستاگرام، وبسایت ها، نرم افزارها و بازی های موبایلی

Copyright 2020 Myopt. All Rights Reserved Powered by Myopt ©

قوانین و مقررات مای آپت

  1. تولید محتواهای جدید بایستی با محتواهایی که هنگام ثبت صفحه اینستاگرام خود داشته اید، مطابق و هم موضوع باشد.
  2. در صورت بروز هرگونه مشکل ، قصور ، خطا یا تخلف در محتوای ارائه شده از سوی صفحه اینستاگرامی ثبت شده، تمامی مسئولیت های کیفری و حقوقی و جبران خسارات ناشی از آن بر عهده ثبت کننده صفحه اینستاگرام و مدیران آن صفحه بوده و پاسخگویی در مراجع ذیصلاح بر عهده افراد فوق الذکر می باشد.
  3. در صورت بروز هرگونه مشکل، قصور، خطا یا تخلف در محتوا یا خدمات ارائه شده در صفحه اینستاگرام هدف، اعم از فنی یا معنوی و مادی، ثبت کننده و یا مدیران صفحه اینستاگرام موظف به رفع و جبران خسارات احتمالی بوجود آماده خواهند بود.
  4. بدون اطلاع به مای آپت، نباید آی دی و موضوع کلی فعالیت صفحه اینستاگرامی تغییر کند.
  5. بدون اطلاع به صاحبان و مدیران صفحه اینستاگرامی هدف، ثبت آن ممنوع و عواقب آن با ثبت کننده صفحه می باشد.
  6. تمامی حقوق مادی و معنوی محصول و آثار ارائه شده در صفحه اینستاگرام هدف کاملا متعلق به ثبت کننده صفحه بوده و در این خصوص خسارت ها و مطالبات مربوطه به نقض احتمالی محتوا ، حقوق ثبت شده ، تالیفات ، علائم یا نام های تجاری و دیگر حقوق حمایت شده نظیر قانون حمایت از حقوق مولفین و مصنفین و قانون حمایت از تولید کنندگان نرم افزارهای رایانه ای و سایر قوانین بر عهده ایشان می باشد.
  7. تمامی محتواهای صفحه اینستاگرام هدف بایستی طبق قوانین جاری نشردیجیتال کشور منتشر گردد و عاری از هرگونه موضوعات هجو آمیز ، توهین آمیز ، مستهجن و مبتذل ، نقض حریم خصوصی و اطلاعات خصوصی اشخاص بوده و مسئولیت حقوقی و پاسخگویی نسبت به کلیه تبعات تخلف از این بند و ادعاهای اشخاص ثالث مراجع ذیربط قانونی به صورت کامل به عهده ثبت کننده صفحه و مسئولین آن می باشد.
  8. ثبت کننده صفحه اینستاگرام هدف و مسئولین آن بایستی تمامی اقدامات و تدابیر لازم را در نظر گرفته و از متناسب بودن محتوای موجود و خدمات ارائه شده بر اساس عرف و عادت و رسوم جامعه و احترام قائل شدن برای زندگی و شان منزلت جامعه و در رعایت مسائل قومیتی را تضمین نمایند.
  9. بایستی کلیه محتواهای مربوط به صفحه اینستاگرامی هدف بر اساس فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و همچنین 16 بند مندرج در کتاب تعاریف و ضوابط نشر دیجیتال (صفحه 35 الی 61) ممیزی گردد.